♪ - Travaux rémunérés uniquement. Compositeurs actuellement libres proposant leurs services, Recherche de compositeurs pour vos projets, ... Tous les travaux proposés ou demandés doivent être rémunérés pour figurer dans cette catégorie. (Utilisez également notre annuaire professionnel).
Répondre
   - Franck Ancelin -

   

Message  { par Franck Ancelin

Ils sélectionneraient les compositeurs et se rémunèreraient au pourcentage, comme n'importe quelle agence artistique ou apporteur d'affaire.
Je suis assez d'accord. J'ai toujours appris qu'on ne doit jamais débourser quoi que ce soit, même pour couvrir les frais administratifs. Mais peut-être que les temps changent.

Vu le "soit disant" marché lequel ils sont engagés, je doute vraiment qu'ils rencontrent des problèmes financiers, pour être amené à cotiser pour un quelconque service administratif.

Et il est évident aussi qu'il ne faut pas trop s'emballer sur ce genre d'offre, car il n'est pas question de devenir le compositeur le plus fortuné de france, mais plutôt de se faire connaître sur le marché américain.

Donc qui a raison dans tout ça? Nous avec nos éternelles questions existentielles, ou eux, qui veulent monter quelque chose de solide, sans vouloir trop engager de frais au départ?

Personnellement je serais d'avis, si cela est possible, de surveiller étroitement ce genre de proposition, d'enquêter sérieusement sur ces sociétés, avant de laisser paraître ce genre d'annonce sur Compositeur.org.

Et puis de manière plus consciencieuse, ce genre de proposition ne se fait pas en publique, pour éviter de devoir gérer un nombre affluant de compositeurs. Personnellement, si je voulais créer ce genre de structure, je ferais ma démarche dans la plus grande discrétion, et ne solliciterait que des compositeurs répondant aux attentes des demandeurs.

Sommes nous tous trop crédule pour laisser aller nos émotions dès qu'on voit "recherche compositeur pour projets USA"? Je serais déjà super content de voir des offres "sérieuses" pour des projets régionnaux, avec de vraies références, de vraies explications sur le type de contrats prévus pour les compositeurs. Là, rien est fait pour qu'on y voit plus clair sur le sujet.

J'ai posé ma question sur les contrats proposés et j'attends la réponse. 
          - Compositeur .org -       Forum des Compositeurs : Musique et Composition
Modifié en dernier par Franck Ancelin le 24/11/2008 05:52:35, modifié 2 fois.
Avatar du membre
   - Nico -
Membre ♪
Messages : 85
Enregistré le : 05/04/2007 09:11:29
Localisation : Syldavie
Contact :

   

Message  { par Nico

heral a écrit :tu bosses pour un gourou?
style Evan Evans (ou Matt Gates) .

est il possible que le fils d'un des plus grands pianistes du jazz puisse ne pas etre pris au serieux?
En même temps, ceux qui ont connu les débuts du forum VSL se rappelleront peut être de l'artiste, et on ne peux pas dire que c'était un exemple de cordialité sur un forum pourtant réputé pour sa modération modérée. 
          - Compositeur .org -       Forum des Compositeurs : Musique et Composition
   - firstsoundent -
Membre ♪
Messages : 7
Enregistré le : 22/11/2008 21:35:50

    Re

Message  { par firstsoundent

I understand everyones' concern. Learning from experience, I've done the Taxi thing for example and you submit music for vague posts. With TCC I'm actually working on the film and I get feedback from not only the Project Managers but the Directors as well. I guess the only I can say is guaranteed is your opportunities to have a chance....You'll definitely jump right in and work on films not just get vague postings about what a music publishing house is looking for, you'll actually work on the film and write to the film and get feedback from the director him or herself who makes the final decision. Not only that, you'll get detailed cue sheets with the director's input to help guide you as you're writing. I guess compared to what I was spending over at taxi yearly for example, this is much better because not only do you get unlimited submissions, you get to go back and make changes for the director to get your cue in. 
          - Compositeur .org -       Forum des Compositeurs : Musique et Composition
Avatar du membre
   - Nico -
Membre ♪
Messages : 85
Enregistré le : 05/04/2007 09:11:29
Localisation : Syldavie
Contact :

   

Message  { par Nico

Hi firstsoundent,
That's very cool to get feedback directly from the director but did you work for free?
I think my son can not eat with some comments...
So what about money, contracts, rights? 
          - Compositeur .org -       Forum des Compositeurs : Musique et Composition
Avatar du membre
   - YuHirà -
☆ Team ♪ | Contrib.
☆ Team ♪ | Contrib.
Messages : 3609
Enregistré le : 25/06/2004 12:39:05
Contact :

   

Message  { par YuHirà

I guess the only I can say is guaranteed is your opportunities to have a chance...
When I play the lottery I buy a ticket to have the opportunity to have a chance to get a huge amount of money. It's the same thing. It's like gambling. We are not sure about anything. The national lottery is a game, but I don't think business is a game. What TCC demands from the composers is to pay to get the chance to get work!

In your message you deal with the way you work with directors. Nobody was worried about that. I think that's not the point :wink: :wink: 
          - Compositeur .org -       Forum des Compositeurs : Musique et Composition
   - firstsoundent -
Membre ♪
Messages : 7
Enregistré le : 22/11/2008 21:35:50

   

Message  { par firstsoundent

YuHirà a écrit :
I guess the only I can say is guaranteed is your opportunities to have a chance...
When I play the lottery I buy a ticket to have the opportunity to have a chance to get a huge amount of money. It's the same thing. It's like gambling. We are not sure about anything. The national lottery is a game, but I don't think business is a game. What TCC demands from the composers is to pay to get the chance to get work!

In your message you deal with the way you work with directors. Nobody was worried about that. I think that's not the point :wink: :wink:
The difference between this and the lottery is your ability. If you are a great composer with talent and ability to translate the music to picture then you "win". If you're not you'll still have a chance to grow and win. But at the end of the day you win, because you've been awarded a chance to to work on these films and you haven't had to leave your home. I guess the bottom line is, you will work on films the moment you sign up, thats "guaranteed". Whether or not you music gets accepted into the final cut is up to you and your abilities. 
          - Compositeur .org -       Forum des Compositeurs : Musique et Composition
Avatar du membre
   - YuHirà -
☆ Team ♪ | Contrib.
☆ Team ♪ | Contrib.
Messages : 3609
Enregistré le : 25/06/2004 12:39:05
Contact :

   

Message  { par YuHirà

The difference between this and the lottery is your ability. If you are a great composer with talent and ability to translate the music to picture then you "win". If you're not you'll still have a chance to grow and win. But at the end of the day you win, because you've been awarded a chance to to work on these films and you haven't had to leave your home. I guess the bottom line is, you will work on films the moment you sign up, thats "guaranteed". Whether or not you music gets accepted into the final cut is up to you and your abilities.
That's not the point :wink: TCC asks the composers to pay to work, it's the main issue!!! To get your music accepted into the final cut of the film you worked for or not, it's the film music rules: it's not shoking.

But as far as I'm concerned, I think it is not the usual way to pay to have "the chance to get the opportunity" to work for a film (from the beginning of the film music production) , I'm sorry. I may be wrong to think like that, but I think it's not reasonable. TCC could rather deduct some percentage from the composer profits when the composer is successful! Instead of practicing like any agencies in the world, TCC (like some other companies) seems to take shamefully advantage of the difficulties the composers meet when they look for a work, by offering them to pay to get better unidentified opportunities. It's just selling a dream without giving any guarantee to work. It's like a trap.

Maybe I didn't understand what TCC wants to do. 
          - Compositeur .org -       Forum des Compositeurs : Musique et Composition
   - Franck Ancelin -

   

Message  { par Franck Ancelin

TCC could rather deduct some percentage from the composer profits when the composer is successful! Instead of practicing like any agencies in the world, TCC (like some other companies) seems to take shamefully advantage of the difficulties the composers meet when they look for a work, by offering them to pay to get better unidentified opportunities. It's just selling a dream without giving any guarantee to work. It's like a trap.
+1
Maybe I didn't understand what TCC wants to do.
Perhaps me too. 
          - Compositeur .org -       Forum des Compositeurs : Musique et Composition
Avatar du membre
   - sinnay -
Membre ♪♪♪
Messages : 823
Enregistré le : 25/01/2007 13:27:47
Contact :

   

Message  { par sinnay

Yes, but are you the big moustache? :lol: 
          - Compositeur .org -       Forum des Compositeurs : Musique et Composition
la grande musique est muette Lao Tzeu
http://www.yannisdumoutiers.com
   - Franck Ancelin -

   

Message  { par Franck Ancelin

sinnay a écrit :Yes, but are you the big moustache? :lol:
You're talking to me?:twisted: (dixit de Niro ) :lol: 
          - Compositeur .org -       Forum des Compositeurs : Musique et Composition
Répondre